Шановні учні! Під час
дистанційних уроків ви опрацьовуєте матеріал самостійно, виконуєте
запропоновані завдання і надсилаєте фото виконаної роботи учителю на електронну адресу olgazazeko@gmail.com
Електронну версію підручника Заболотного О.В., Заболотного В.В. «Українська мова. 5 кл» можна знайти за покликанням https://shkola.in.ua/1510-ukrainska-mova-5-klas-zabolotnyi-2018.html
13.10.25 Омоніми
1. Перегляньте
відео https://www.youtube.com/watch?v=Y-Fibbr33Mw
2. Виконайте усно
вправи 101, 102, 103.
3. Творча вправа. З
кожним словом складіть речення або словосполучення так, щоб запропоновані слова виступали омонімами.
Лисички, склад, літній,
мул, полька, корінь, кілька.
Домашнє завдання: повторити матеріал про
омоніми § 13, виконати вправу 105.
10.10.25 Антоніми. Роль антонімів у мовленні
1. Перегляньте
відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=OdjixYUn_Ck
2. Виконайте вправи 90, 92.
Домашнє завдання: повторити матеріал про антоніми § 11, виконати вправу 93 (усно).
08.10.25 Роль синонімів у мовленні
Виконати вправи 81, 82, 85 (усно), 86 (письмово).
Домашнє завдання: повторити матеріал § 10, виконати вправу 84.
07.10.25 Синоніми. Синонімічний ряд
Домашнє завдання: повторити матеріал про синоніми § 10, виконати вправу 78.
06.10.25 Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова Пряме і переносне значення слова
1. Опрацюйте
теоретичний матеріал §8 (с.32 – 33).
2. Виконайте
вправи 60 (усно), 61 (письмово).
3. Опрацюйте матеріал §9
(с.35).
4. Виконайте вправи 67
(усно), 73, 69 (письмово).
Домашнє завдання: повторити матеріал § 8 – 9 , виконати вправу 74 (І завдання).
03.10.25 Підсумкова робота з теми «Повторення вивченого в
початкових класах. Текст. Речення. Слово»
Виконати тестові
завдання https://vseosvita.ua/test/start/nha685
Домашнє завдання: скласти 3 запитання для
повторення вивченого матеріалу (за бажанням).
01.10.25 Узагальнення вивченого з теми «Повторення вивченого в
початкових класах. Текст. Речення. Слово»
1. Пригадайте
вивчений матеріал.
2. Виконайте тест.
1). Лише прикметники
записано в рядку
А сумний, сумувати Б високий, високо
В літати, літак Г голосистий, голосний
2). У реченні Нам потрібно стигле жито косити іменник ужито у формі
А родового відмінка
однини Б давального відмінка
однини
В знахідного відмінка
однини Г орудного відмінка
однини
3). Числівником є
слово
А десятка Б
десятьох В удесятеро Г десятина
4). Усі дієслова
пишуться зі знаком м’якшення в рядку
А танцюют..,
умивают..ся Б печеш..,
говорят..
В посміхаєт..ся,
заб’єш..ся Г граєш..ся,
відвоюют..
5). Усі службові частини
мови записано в рядку
А ти, ви, його Б угору, ми, зараз
В під, або, за Г два, сьомий, сто
6). З помилкою записано
слово
А вишневий Б
св’ятковий В
сьогодні Г морквяний
7). Установи
відповідність.
Слова |
Частини мови |
|
|
1 сонячний, веселий, гіркий |
А іменники |
1 |
|
2 низько, темно, гарно |
Б прикметники |
2 |
|
3 ніжність, висота, перемога |
В займенники |
3 |
|
4 вона, тобі, нам, її |
Г прислівники |
4 |
|
|
Д дієслова |
|
8). Розташуйте речення у
такій послідовності, щоб утворився текст.
А Вони переважно були
рухливими й розвивали силу, спритність, кмітливість і хоробрість.
Б Сучасні діти теж охоче
граються в ці ігри.
В Українці завжди
піклувалися про здоров'я своїх нащадків.
Г Свідченням цього є
народні ігри й забави.
9). Запишіть речення,
підкресліть граматичну основу, визначити відмінок іменників.
Клени тихенько скидають
на землю своє різьблене листя.
Домашнє завдання: підготуйтеся до
підсумкової роботи, виконайте тест
https://vseosvita.ua/test/start/agq105
30.09.25 Повторення вивченого в
початкових класах. Прийменник. Сполучник
1. Пригадайте
теоретичний матеріал про прийменник і сполучник за таблицею.
Частина мови |
Для чого слугує? |
На
яке запитання відповідає? |
Як змінюється? |
Приклади |
Прийменник |
Для зв’язку слів |
– |
– |
У, в, на, під, біля,
за, при, між, над, до … |
Сполучник |
Для зв’язку речень і
слів |
– |
– |
І, та, але, або, щоб,
аби, ніби … |
2. Запишіть
речення, визначте частини мови, підкресліть підмети й присудки.
На деревах осінь спіле
листя косить. Синім холодом від трав віє. Трава нам шепоче про небесні ночі. Є
калина і м’ята біля рідної хати. Нехай до серця горнеться калина. Між яблунями
снує бабуся та її тінь.
3. За допомогою сполучників
і, й, та, а, але утворіть із кожної пари простих речень складне. Утворені
речення запишіть, ставлячи між їхніми частинами коми.
1) Уночі осінній туман
стелиться над землею. Уранці він піднімається. 2) Туман повільно розпливається
у блакиті. Починає припікати сонце. 3) Праця чоловіка годує. Лінь марнує. 4)
Земля працьовитих годує. Ледарів вона не терпить.
Домашнє завдання: повторіть матеріал про
частини мови; запишіть речення, визначте частини мови.
Самотня верба похилилася
над водою. Тополя знову заглянула до вікна, а за нею виткнувся місяць. До мене
в гості приїхали два старших братики й сестричка.
29.09.25Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови. Прислівник
1. Пригадайте морфологічні ознаки прислівника як самостійної частини мови.
2. Вибіркове
списування. Прочитайте речення, випишіть прислівники. Підкреслені слова
розберіть за будовою.
Як тихо й затишно
в нашій хаті. Я слово промовить уголос боюся. Спочиньте, мамо, бо завтра знову
клопоти. Птахи до калини здалека летять. Співав нам пісню жайворон завзято.
Люблю чернігівську дорогу весною, улітку, восени.
3. Вправа. Запишіть
речення, визначте частини мови, підкресліть підмети й присудки.
Поради матері ніколи не
пропадуть даремно. Старого лиса важко спіймати. Високо в повітрі літає тоненьке
павутиння. Десять разів відмір, один відріж, та й то обережно. Я сьогодні вам
співатиму колискову.
Домашнє завдання: повторіть матеріал про прислівник, перепишіть речення, уставте пропущені літери, визначте прислівники.
Пташки зб(е,и)раються зграями і дзвінко, галасливо прощают(ь)ся з рідними лісами й полями. Вони мусять відл(е,и)тіти далеко у вирій. Тут узимку і холодно для них буде, і з їжею стане ва(ж,ш)ко.
26.09.25 Повторення вивченого в
початкових класах. Частини мови. Дієслово
1. Пригадайте
морфологічні ознаки дієслова як самостійної частини мови.
2. Виконайте
вправи 44, 43.
Домашнє завдання: повторіть матеріал про
дієслово, у запропонованих реченнях визначте вивчені частини мови.
Настав вечір. Стояла
дивовижна тиша. Вітер гойдав ніжний серпанок вечірнього туману. Яскравий захід
позолотив і розфарбував далечінь. Поблискує безмежне озеро.
24.09.25 Повторення вивченого в
початкових класах. Займенник. Особові
займенники
1. Пригадайте
морфологічні ознаки займенника як самостійної частини мови.
2. Виконайте
вправи 37 (випишіть особові займенники,
визначте особу й відмінок), 39 (усно).
Домашнє завдання: повторіть матеріал про
займенник, виконайте вправу 38.
22.09.25 Повторення вивченого в
початкових класах. Частини мови. Числівник
1. Пригадайте
морфологічні ознаки числівника як самостійної частини мови.
2. Запишіть
речення, передаючи числа словами, уставте пропущені закінчення. Визначте
відмінки числівників.
Над доріжкою з асфальту
2 берізки обнялися. Уже на 3-м кілометрі почалися дикі нетрі. Не випробовуй
глибини річки відразу 2-ма ногами. Один господар мав 4-х синів. Зажурилась моя
парта, 6-а парта од вікна. Мар’яні було 17 років. Якось сиділи ми на 10-му поверсі.
3. Вибіркове списування. Прочитайте речення,
випишіть числівники.
Дві гори єднають хмари,
а двох людей – справи. Дім на
чотирьох ногах стоїть. Хто погнався за двома зайцями, без обох залишиться. Виїхав а трьох колесах. П’ять днів
байдикуємо, на шостий ледарюємо, сьомого дня бешкетуємо. За тисячу років
стирається навіть камінь, а народне слово вічне.
Домашнє завдання: повторіть матеріал про
числівник, виконайте вправу 35.
19.09.25 Повторення вивченого в
початкових класах. Частини мови. Прикметник
1. Пригадайте
морфологічні ознаки прикметника як самостійної частини мови.
2. Запишіть
речення, уставте пропущені закінчення. Визначте рід і відмінок прикметників.
До моїх ніг покотився
блискуч.. коричнев.. каштан. Він
вистрибнув із зелен.. шкаралупи, що розірвалася на кілька колюч.. частинок.
Каштани осипаються в середині вересня. Цієї пори гамірлив.. ластівки величезн..
табунами посунули на південь.
3. Розшифруйте своє ім’я за
допомогою прикметників на позначення рис вашого характеру або тих, які ви
хотіли б виховати в собі.
Рішучий
Організований
Мрійливий
Активний
Наполегливий
Домашнє завдання: повторіть матеріал про
прикметник, виконайте вправу 31.
17.09.25 Повторення вивченого в
початкових класах. Частини мови. Іменник
1. Пригадайте морфологічні ознаки іменника як самостійної частини мови.
2. Запишіть
речення. Випишіть іменники, визначте, які з них є назвами істот/ неістот,
укажіть рід, число, відмінок іменників.
Вересневий грім з
блискавкою віщує теплу осінь. Молодий козак Федір Блискавка повертався з походу
проти ворогів України. Тільки дуб стоїть у листі, а калинонька і намисті.
3. Виконайте вправу 26.
Домашнє завдання: повторіть матеріал про іменник, виконайте вправу 27.
Немає коментарів:
Дописати коментар