5-Б клас. Українська мова

 

Шановні учні! Виконайте запропоновані завдання в зошиті й надішліть фото виконаної роботи учителю на електронну адресу olgazazeko@gmail.com   Пишіть каліграфічно!


Електронну версію підручника Заболотного О.В., Заболотного В.В. «Українська мова. 5 кл»  можна знайти за покликанням https://shkola.in.ua/1510-ukrainska-mova-5-klas-zabolotnyi-2018.html

01.12.25  Приголосні звуки глухі, дзвінкі, шиплячі

1.  Пригадайте, що впливає на м’якість приголосних.

2. Запишіть слова, підкресліть м’які приголосні двома лініями.

Тюльпан, бійці, редька, веселенький, рядок, маслюк, найбільше, мішень, лялька.

3. Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=zWMmD8RQTd4

4. Вправа 200. Запишіть слова, підкресліть однією лінією букви, які позначають глухі приголосні звуки.

5. Запишіть речення.

Навколо біліють сніги. Мороз ніби пензлем розмалював вікна.

У першому реченні підкресліть однією лінією букви, які позначають глухі приголосні звуки, у другому реченні підкресліть однією лінією букви, які позначають глухі приголосні звуки.

Домашнє завдання: запишіть слова, однією лінією підкресліть букви, які позначають глухі приголосні звуки, а двома лініями, підкресліть букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки.

Ранок, хатини, стовп,  димок, тихенько, село, спить, вулиці, радість, ніченька, вузлик, щедрий, олівець, казковий, прекрасний, вісімнадцять.

28.11.25  Приголосні звуки тверді та м’які

1.  Розгляньте матеріал, поданий у таблиці (с. 83), прокоментуйте її.

2. Доберіть до поданих слів такі, що відрізняються від них тільки парними м’якими чи твердими приголосними. Вимовте слова парами.

Люк, сад, злізь, синь.

3. Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=GHSzav42G94

4. ТРЕТЄ ЗАЙВЕ. У кожній групі знайдіть одне слово, у якому підкреслена буква позначає м’який звук.

1) Онлайн, літопис, флешка.

2) Озимина, Запоріжжя, зяблик.

3) Клавіатура, Житомир, працюють.

5. Запишіть слова. Підкресліть букви, які позначають м’які приголосні.

Сівалка, місто, архітектура, ансамбль, трамвай, робітник, Умань, рання, схожі, Ніна.

6. Запишіть слова фонетичною транскрипцією: гілка, день, люлька, книга, рясно, чайка.

Домашнє завдання: запишіть слова фонетичною транскрипцією: Калинівка, фініш, сяйво, ключ, польовий.


27.11.25  Диктант

Домашнє завдання: повторити матеріал про приголосні та голосні звуки, виконати вправу 193 (І завдання).


26.11.25  Підсумкова робота з теми "Будова слова. Орфографія"

Виконати тестові завдання  https://vseosvita.ua/test/start/lbf529

Домашнє завдання: повторити вивчені орфограми.


24.11.25   Повторення й узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія»

1.  Пригадайте, що таке закінчення, основа, корінь слова, префікс, суфікс, форми слова, спільнокореневі слова, основні правила правопису значущих частин слова.

2. Словниковий диктант.

(З,с)характеризувати, пр(е,и)дорогий, (з,с)понукати, Бат(ь)ківщина, (з,с)сушити, мен(ь)ше, (з,с)тверджувати, св(’)ято, м(е,и)ритися, (з,с)ховатися, пі(д,т)живити, п(’)єса, (з,с)пробувати, туман(н)ий, (з,с)губити, пр(е,и)пинити, ро(з,с)шукати, пр(е,и)підняти, бе(з,с)відповідальний,  ро(з,с)питати, бе(з,с)мовний, гіл(л)я, промін(ь)чик.

3. Виконайте тестові завдання.

1) Укажіть рядок, у якому всі слова спільнокореневі

а) гора, горе, злетіти;

б) гора, гори, горою

в) гора, гірка, Підгірці;

г) гора, насип, узвишшя.

2) Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:

а) лікувати, лікар, лікоть, лікарня; 

б) вулиця, вуличний, вулик, вуличка; 

в) вітер, вітровий, вітрина, вітрила;

г) квітка, квітник, заквітчати, квітковий.

3) Спільнокореневими до слова літати є всі наведені слова ОКРІМ:

а) літній;

б) перелітній;

в) політ;

г) льотчик.

4) Спільнокореневими є слова у рядку:

а) пролісок, проліском, у проліску;

б) вода, водяний, водій;

в) сонце, сонцю, на сонці;

г) читати, читанка, прочитаний.

5) Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:

а) голуб, радість, збори, восьмий;

б) гараж, журі, дощовий, гамір;

в) день, воля, зріст, вождь;

г) лист, звіт, клен, гай.

6) Визначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:

а) шимпанзе, світло, тінь;

б) весело, кімоно, навстіж;

в) метро, вечір, поні;

г) хліб, заспівав, перехід.

7) Знайдіть рядок, у якому всі слова незмінні:

а) говорити, гомін, голосно;

б) пальто, село, вікно;

в) пюре, вгорі, влітку;

г) вечір, ніч, день.

8) Визначте рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення (поділено скісною рискою):

а) пишем /о, безмеж /ний, автокран/;

б) сумува /ти, весел/ о, шко/ляр;

в) чита/ють дощик/ом, пол /е;

г) такс/ і, побач/ у, світильник/

9) Укажіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення (воно може бути нульовим!)

а) ліс, молоко, білий;

б) вихід, рама, яскраво;

в) політ, таксі, такса;

г) веселий, весело, веселка.

10) Знайдіть слово, яке відповідає поданій схемі: префікс+префікс+ корінь+суфікс+ закінчення:

а) надворі;

б) поприбирати;

в) зв’язок;

г) безневинний.

11) Лексичне значення слова містить:

а) основа слова;

б) закінчення слова;

в) префікс;

г) суфікс.

12) Які значущі частини слова служать для утворення нових слів:

а) префікс, суфікс

б) корінь, суфікс;

в) префікс, корінь;

г) суфікс, закінчення.

Домашнє завдання:   підготуйтеся до підсумкової роботи, виконайте тест https://vseosvita.ua/test/start/usv911


21.11.25   Правопис префіксів пре-, при-, прі-

1.  Пригадайте, що таке закінчення, основа, корінь слова, префікс, суфікс, спільнокореневі слова.

2. Словниковий самодиктант. Запишіть слова, уставляючи пропущені букви, виділені слова розберіть за будовою.

В(е,и)ресневий, (з,с)писати, м(’)ята, річ(ь), облич(ч)я, рослин(н)ий, ві(д,т)вертає, сон(н)ий, пі(д,т)в(’)язаний, бе(з,с)вітряний, полтавс(ь)кий, (Ж,ж)итом(е,и)р.

3. Перегляньте відеоурок. Зупиняйте відео, щоб виконати завдання https://www.youtube.com/watch?v=z8JKmVMSSqw

4. Виконайте вправи 169, 171.

Домашнє завдання:   повторіть правила  § 22, виконайте вправу 175 (1).  


19.11.25   Правопис значущих частин слова

1.  Прочитайте слова. Знайдіть орфограми та, пригадавши вивчене в початкових класах, поясніть написання.

Український, під дощем, осінній, весняний, надписати, розказати, сказати, обличчя.

2.  Перегляньте відео, повторіть правопис префіксів і суфіксів https://www.youtube.com/watch?v=pdKO4dpzmt0

3. Виконайте вправи 163, 165.

Домашнє завдання:  перепишіть слова, уставляючи пропущені літери е та и. 

 Промінч..к, ріднес..нький, пал..во, річ..чка, кон..к, митн..ця, сон..чко, шибен..ця, гарнес..нький, міс..во, горл..чка, мост..к, кач..чка, соратн..ця, нож..к, устр..ця, ліж..чко, дощ..к, спільн..ця, свіжес..нький


17.11.25   Правопис значущих частин слова

1.  Пригадайте, що таке закінчення, основа, корінь слова, префікс, суфікс, спільнокореневі слова.

2. Спишіть слова й розберіть їх за будовою.

Навушник, премудрий,  задніпровський, лісовий, сніжок, тваринний.

3. Вправа. Спишіть речення, уставляючи пропущені букви.

Якщо в л(е, и)стопаді з’являю(т,ть)ся комахи — з(е, и)ма буде теплою. Коти на пі(ч, чь) лізуть грітися, знай: ні(ч, чь) буде з приморозками. Л(е,и)стопад – місяць опалого лис(ь)тя, тому ще мав зворотну назву - падолист. Остан(н)ій місяць ос(е,и)ні, який дуже часто пі(д,т)падає під владу з(е,и)ми, також іменували «напівзимником».

4. Виконайте вправу 166.

Домашнє завдання:   спишіть речення, розкриваючи дужки. Підкресліть вивчені орфограми.

Дзвонить літо стиглою пш(е,и)ницею, ходить степом у жовтому брилі, у піднебесся злітає птиц(е,и)ю, соняшники хилить до з(е,и)млі.   Здаєт(ь)ся, ця історія ро(з,с)почалася ще тоді, коли в (Т,т)ані з’явилася таємниця.   Комп(’)ютер т(е,и)хенько загув, завантажуючи свої ел(е,и)ктронні мізки.   Не люблю спокійного моря. Що за море, (з,с)кажіть, у штиль? 


14.11.25   Правопис значущих частин слова

1.  Прочитайте слова. Знайдіть орфограми та, пригадавши вивчене в початкових класах, поясніть написання.

Український, під дощем, осінній, весняний, надписати, розказати, сказати, обличчя.

2.  Перегляньте відео, повторіть правопис префіксів і суфіксів https://www.youtube.com/watch?v=pdKO4dpzmt0

3. Виконайте вправи 162, 165.

Домашнє завдання:  запишіть слова, уставивши пропущені букви. Виділені слова розберіть за будовою (обов’язково доберіть по 2 – 3 спільнокореневих слова).

Пал(е,и)ця, гарнесен(ь)кий, стріч(е,и)чка, ніжен(ь)ка, промін(ь)чик, менш(е,и)нький, корін(ь)чик, (з,с)пекти, ро(з,с)рівняти, пі(д,т)казати, в(е,и)сняний.


13.11.25   Префікси й суфікси, які надають словам емоційного забарвлення й виразності

1.  Розберіть слова за будовою, доберіть по 2 – 3 спільнокореневих слів: дзвінок, вусатий, передосінній, міжнародного, узлісся, міряти.

2.  Прочитайте теоретичний матеріал (с.63 – 64).

3. Виконайте вправи 147 (усно), 148 (письмово).

Домашнє завдання:  запишіть 8 – 10 назв різних овочів і фруктів зі зменшено-­пестливими суфіксами. Складіть і запишіть три речення з дібраними словами. Поясніть, якого забарвлення надали ці слова реченням.

 

12.11.25   Суфікс

1.  Перегляньте відео  https://www.youtube.com/watch?v=M9ssK9Bz1xA

2.  Виконайте вправи 144 (усно), 146, 145 (письмово).

Домашнє завдання: вивчіть правило, запишіть слова, доберіть до них по 2 – 3 спільнокореневих, розберіть їх за будовою.

Дубочок, діточки, сливовий, затихли, лебединський.

Суфікс – значуща частина слова, яка стоїть після кореня і служить для творення нових слів.


10.11.25  Префікс

1.  Поясніть, чому слова, записані у першому рядку вправи 130 є спільнокореневими, а в другому – ні.

2. Доберіть до поданих слів спільнокореневі, позначте закінчення, основи, корені: вода, моряк, листя, літо, дерево, спів.

3. Перегляньте відео  https://www.youtube.com/watch?v=56GxE3jVnVk

4. Виконайте вправи 140, 142. 

Домашнє завдання: вивчіть правило, вправа 143.

Префікс – значуща частина слова, яка стоїть перед коренем і служить для творення нових слів.


07.11.25   Корінь слова. Спільнокореневі слова і форми слова

1.  Розподільний диктант. Запишіть слова в три колонки: зі звуковим закінченням, з нульовим закінченням, без закінчення.

Місто, столиця, Київ, щиро, майдан, чисто, хор, голос, пісня, батько, таксі, угорі, салют, проміння, кінь, читати, кіно.

2. Перегляньте відео  https://www.youtube.com/watch?v=negmxy-PAqQ

3. Виконайте вправи 131, 132, 137.

Домашнє завдання: вивчити правила, до запропонованих слів доберіть по 2-3 спільнокореневих, запишіть їх, виділіть закінчення, основи, корені. Гніздо, калинонька, пташеня, малиновий.

Корінь слова – спільна частина споріднених слів.

Спільнокореневі слова - слова із спільним коренем.

Форми слова – слова, які мають одну й ту саму основу, але різні закінчення.


06.11.25   Незмінні й змінні слова

1.  Перегляньте відео  https://www.youtube.com/watch?v=PRbr4u4nuBI

2.  Виконайте вправи 125 (усно), 126 (група 1) письмово.

3. Вибіркове списування. Випишіть незмінні слова (впр. 126, група 2).

Домашнє завдання: повторити правила, вправа 127.


05.11.25  Основа слова й закінчення

1.  Перегляньте відео  https://www.youtube.com/watch?v=p9tdUwvvJ74

2. Виконайте вправи 122, 123.

Домашнє завдання: вивчити правила, записати слова, визначити основи й закінчення.

Словами, синій, зошит, дерева, вулиці, радість, Лебедин, говорю, співають, кущ.

Закінчення – змінна частина слова. Основа – частина слова без закінчення.

03.11.25  Аудіювання тексту розповідного характеру з елементами опису предмета

Домашнє завдання. Відредагувати та записати речення.

1. Я завжди даю вірні відповіді. 2. Чомусь не получається приготувати тонкі млинці. 3. Наші смаки, на жаль, не співпадають. 4. По крайній мірі зараз вивчіть правила, а вправи виконаєте вдома. 5. Приведіть по два-три приклади синонімів.

22.10.25   Повторення та узагальнення знань із теми «Лексикологія»

Домашнє завдання: підготуватися до підсумкової роботи, виконати тест  https://vseosvita.ua/test/start/srk021


20.10.25   Лексична помилка

Домашнє завдання: виконати вправу 117 (ІІІ завдання).

 

17.10.25   Пароніми

Домашнє завдання: повторити правило (с. 46), виконати вправу 112.


16.10.25  Розрізнення омонімів та багатозначних слів

Домашнє завдання: повторити матеріал про омоніми  § 13, Записати 10 омонімів, пояснивши їхнє значення.

Зразок. Лисички - гриби, лисички - тварини. Бал - шкільна оцінка; бал - вечір відпочинку.


15.10.25   Омоніми

1.  Перегляньте відео  https://www.youtube.com/watch?v=Y-Fibbr33Mw

2.  Виконайте усно вправи 103, 102, письмово 101.

3. Творча вправа. З кожним словом складіть речення або словосполучення так, щоб запропоновані  слова виступали омонімами.

Лисички, склад, літній, мул, полька, корінь, кілька.

Домашнє завдання: повторити матеріал про омоніми  § 13, виконати вправу 105.

13.10.25  Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

Домашнє завдання: повторіть матеріал §§ 8 – 11; запишіть речення, уставляючи пропущені букви, визначте антоніми, надпишіть над ними частини мови.

Щастя л..жить, а горе біжить.  З праці радіс..ть, а з бе(з,с)діл..я смуток. Краще гірка правда, ніж соло(д,т)ка  бр(е,и)хня. Мен..ше говори, то більше почуєш. Ух(е,и)ляйся від зла і твори добро. Я хочу радості і світла, іти вп(е,и)ред, а не назад.


10.10.25  Антоніми. Роль антонімів у мовленні

1.  Перегляньте відеоурок  https://www.youtube.com/watch?v=OdjixYUn_Ck       

2.  Виконайте вправи 90, 92.

Домашнє завдання: повторити матеріал про антоніми § 11, виконати вправу 93 (усно). 

08.10.25   Синоніми. Синонімічний ряд

Домашнє завдання: повторити матеріал про синоніми § 10, виконати вправу 78.


06.10.25   Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова Пряме і переносне значення слова

1.  Опрацюйте теоретичний матеріал §8 (с.32 – 33).

2.  Виконайте вправи 60 (усно), 61 (письмово). 

3. Опрацюйте матеріал §9 (с.35).

4. Виконайте вправи 67 (усно), 73, 69 (письмово). 

Домашнє завдання: повторити матеріал § 8 – 9 , виконати вправу 74 (І завдання). 


03.10.25   Підсумкова  робота з теми «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово»

Виконати тестові завдання https://vseosvita.ua/test/start/nha685

Домашнє завдання: скласти 3 запитання для повторення вивченого матеріалу (за бажанням).


02.10.25   Узагальнення  вивченого з теми «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово»

1.  Пригадайте вивчений матеріал.

2. Виконайте тест.  

1). Лише прикметники записано в рядку

А сумний, сумувати           Б високий, високо

В літати, літак                     Г голосистий, голосний

2). У реченні Нам потрібно стигле жито косити  іменник ужито у формі

А родового відмінка однини              Б давального відмінка однини

В знахідного відмінка однини           Г орудного відмінка однини

3). Числівником є слово 

А  десятка         Б  десятьох       В удесятеро       Г десятина

4). Усі дієслова пишуться зі знаком м’якшення в рядку

А танцюют.., умивают..ся                 Б печеш.., говорят..

В посміхаєт..ся, заб’єш..ся               Г граєш..ся, відвоюют..

5). Усі службові частини мови записано в рядку

А ти, ви, його                   Б угору, ми, зараз

В під, або, за                     Г два, сьомий, сто

6). З помилкою записано слово

А  вишневий        Б  св’ятковий          В сьогодні         Г морквяний

7). Установи відповідність.

Слова

Частини мови

 

1 сонячний, веселий, гіркий

А іменники

1

 

2 низько, темно, гарно

Б прикметники

2

 

3 ніжність, висота, перемога

В займенники

3

 

4 вона, тобі, нам, її  

Г прислівники

4

 

 

Д дієслова

 

8). Розташуйте речення у такій послідовності, щоб утворився текст.

А Вони переважно були рухливими й розвивали силу, спритність, кмітливість і хоробрість.

Б Сучасні діти теж охоче граються в ці ігри.

В Українці завжди піклувалися про здоров'я своїх нащадків.

Г Свідченням цього є народні ігри й забави.

9). Запишіть речення, підкресліть граматичну основу, визначити відмінок іменників.

Клени тихенько скидають на землю своє різьблене листя.

Домашнє завдання: підготуйтеся до підсумкової роботи, виконайте тест 

https://vseosvita.ua/test/start/agq105


01.10.25   Повторення вивченого в початкових класах.  Прийменник. Сполучник

1.  Пригадайте теоретичний матеріал про прийменник і сполучник за таблицею.

Частина мови

Для чого слугує?

На  яке запитання відповідає?

Як змінюється?

Приклади

Прийменник

Для зв’язку слів

У, в, на, під, біля, за, при, між, над, до …

Сполучник

Для зв’язку речень і слів

І, та, але, або, щоб, аби, ніби …

2.  Запишіть речення, визначте частини мови, підкресліть підмети й присудки.

На деревах осінь спіле листя косить. Синім холодом від трав віє. Трава нам шепоче про небесні ночі. Є калина і м’ята біля рідної хати. Нехай до серця горнеться калина. Між яблунями снує бабуся та її тінь.

3. За допомогою сполучників і, й, та, а, але утворіть із кожної пари простих речень складне. Утворені речення запишіть, ставлячи між їхніми частинами коми.

1) Уночі осінній туман стелиться над землею. Уранці він піднімається. 2) Туман повільно розпливається у блакиті. Починає припікати сонце. 3) Праця чоловіка годує. Лінь марнує. 4) Земля працьовитих годує. Ледарів вона не терпить.

Домашнє завдання: повторіть матеріал про частини мови; запишіть речення, визначте частини мови.

Самотня верба похилилася над водою. Тополя знову заглянула до вікна, а за нею виткнувся місяць. До мене в гості приїхали два старших братики й сестричка.


29.09.25Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови. Прислівник

1.  Пригадайте морфологічні ознаки прислівника як самостійної частини мови.

    

2.  Вибіркове списування. Прочитайте речення, випишіть прислівники. Підкреслені слова розберіть за будовою.

Як тихо й затишно в нашій хаті. Я слово промовить уголос боюся. Спочиньте, мамо, бо завтра знову клопоти. Птахи до калини здалека летять. Співав нам пісню жайворон завзято. Люблю чернігівську дорогу весною, улітку, восени.

3. Вправа. Запишіть речення, визначте частини мови, підкресліть підмети й присудки.

Поради матері ніколи не пропадуть даремно. Старого лиса важко спіймати. Високо в повітрі літає тоненьке павутиння. Десять разів відмір, один відріж, та й то обережно. Я сьогодні вам співатиму колискову.

Домашнє завдання: повторіть матеріал про прислівник, перепишіть речення, уставте пропущені літери, визначте прислівники.

Пташки зб(е,и)раються зграями і дзвінко, галасливо прощают(ь)ся з рідними лісами й полями. Вони мусять відл(е,и)тіти далеко у вирій. Тут узимку і холодно для них буде, і з їжею стане ва(ж,ш)ко.


26.09.25   Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови. Дієслово

1.  Пригадайте морфологічні ознаки дієслова як самостійної частини мови.

2.  Виконайте вправи 44, 43.

Домашнє завдання: повторіть матеріал про дієслово, у запропонованих реченнях визначте вивчені частини мови.

Настав вечір. Стояла дивовижна тиша. Вітер гойдав ніжний серпанок вечірнього туману. Яскравий захід позолотив і розфарбував далечінь. Поблискує безмежне озеро.


24.09.25   Повторення вивченого в початкових класах.  Займенник. Особові займенники

1.  Пригадайте морфологічні ознаки займенника як самостійної частини мови.


2.  Виконайте вправи  37 (випишіть особові займенники, визначте особу й відмінок), 39 (усно).

Домашнє завдання: повторіть матеріал про займенник, виконайте вправу 38.


22.09.25  Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови. Числівник

1.  Пригадайте морфологічні ознаки числівника як самостійної частини мови.

2.  Запишіть речення, передаючи числа словами, уставте пропущені закінчення. Визначте відмінки  числівників.

Над доріжкою з асфальту 2 берізки обнялися. Уже на 3-м кілометрі почалися дикі нетрі. Не випробовуй глибини річки відразу 2-ма ногами. Один господар мав 4-х синів. Зажурилась моя парта, 6-а парта од вікна. Мар’яні було 17 років. Якось сиділи ми на 10-му поверсі.

3. Вибіркове списування. Прочитайте речення, випишіть числівники.

Дві гори єднають хмари, а двох людей – справи. Дім на чотирьох ногах стоїть. Хто погнався за двома зайцями, без обох залишиться.  Виїхав а трьох колесах. П’ять днів байдикуємо, на шостий ледарюємо, сьомого дня бешкетуємо. За тисячу років стирається навіть камінь, а народне слово вічне.  

Домашнє завдання: повторіть матеріал про числівник, виконайте вправу 35.


19.09.25   Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови. Прикметник

1.  Пригадайте морфологічні ознаки прикметника як самостійної частини мови.

 

2.  Запишіть речення, уставте пропущені закінчення. Визначте рід і відмінок прикметників.

До моїх ніг покотився блискуч.. коричнев.. каштан.  Він вистрибнув із зелен.. шкаралупи, що розірвалася на кілька колюч.. частинок. Каштани осипаються в середині вересня. Цієї пори гамірлив.. ластівки величезн.. табунами посунули на південь.

3. Розшифруйте своє ім’я за допомогою прикметників на позначення рис вашого характеру або тих, які ви хотіли б виховати в собі.

Рішучий

Організований

Мрійливий

Активний

Наполегливий

Домашнє завдання: повторіть матеріал про прикметник, виконайте вправу 31.


17.09.25  Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови. Іменник

1.  Пригадайте морфологічні ознаки іменника як самостійної частини мови.


2.  Запишіть речення. Випишіть іменники, визначте, які з них є назвами істот/ неістот, укажіть рід, число, відмінок іменників.

Вересневий грім з блискавкою віщує теплу осінь. Молодий козак Федір Блискавка повертався з походу проти ворогів України. Тільки дуб стоїть у листі, а калинонька і намисті.

3. Виконайте вправу 26.

Домашнє завдання: повторіть матеріал про іменник, виконайте вправу 27.


Немає коментарів:

Дописати коментар

 Покликання на уроки української мови, української літератури та мистецтва  https://meet.google.com/ohr- hhyp-zuu